Xbox


Xbox si vydobyl pozici v herním průmyslu jako průkopník v oblasti zpětné kompatibility. Zatímco minulé generace PlayStationu tuto možnost v podstatě neposkytovaly a i Nintendo se s touto funkcí v minulosti nepříliš zabývalo, Xbox Series S|X umožňuje hrát hry z původního Xboxu i z Xboxu 360. Tento přístup není jen minulostí – Xbox se rozhodl posílit své úsilí v této oblasti vytvořením nového týmu zaměřeného na zpětnou kompatibilitu.

Závazek k zachování herního dědictví

Prezidentka Xboxu Sarah Bond ve firemním prohlášení oznámila zřízení nového týmu, jehož cílem je udržet a zachovat bohatou historii her. Tento krok ukazuje, že Xbox se nechystá změnit svůj přístup k zpětné kompatibilitě, ale naopak chce tuto možnost rozvíjet dále, aby hráči měli přístup k jejich oblíbeným hrám i na nových generacích konzolí.

Zlepšení zpětné kompatibility v praxi

Tato iniciativa není jen o zajištění, že starší hry budou fungovat na nových konzolích Xbox, ale také o postupném rozšiřování dostupných titulů. První zprávy o těchto snahách bychom mohli očekávat již na připravované prezentaci Xboxu v červnu.

Další kroky Xboxu v herním průmyslu

Zpráva o založení nového týmu pro zpětnou kompatibilitu není jediným tématem v rámci strategie Xboxu. Firma opět zdůraznila, že nová generace Xboxu přinese největší mezigenerační skok v technologii a plánuje více využívat umělou inteligenci ve vývoji her. Jak se Xbox bude dále ubírat, uvidíme již za několik měsíců.